Dag 9: Underground Tour en shopping in Seattle



Zaterdag 11 juni 2011

Het appartement in Seattle is onze lummelplek geworden, heerlijk relaxen en rustig aan doen. Dat hebben we nodig om een beetje bij te komen van alle emoties en drukke dagen. Vandaag slapen Peter en ik uit, wat voor mij betekent dat ik wakker ben om half 8. Natasja is dan al een uur aan het werk om haar rapporten af te maken. Ik nestel me ook achter de computer en begin de dag met het lezen van de mail en de reacties op de weblog. Leuk! Bedankt voor alle lieve reacties, dat doet een mens goed!

Wat betreft de foto´s: die blijf ik jullie echt schuldig. Ik fotografeer in Raw-formaat, en dat betekent dat alle foto’s door de “dark room” moeten, dat doe ik digitaal in het programma Lightroom, en daarvoor heb ik een goed beeldscherm nodig. Het beeldscherm van deze kleine dell-laptop is zo abominabel slecht dat ik er echt niet aan begin. Van elke foto schrik ik, omdat de kleuren erg flets zijn en de meeste foto’s lijken overbelicht. Ik moet er echt op mijn eigen manier, gebruik maken van histogrammen en andere informatie, naar kunnen kijken. En op een fatsoenlijk beeldscherm, zoals mijn Mac thuis. En dat kan dus niet in mijn vakantie, dat zullen jullie vast begrijpen.

Om 9 uur wordt ook Peter wakker. De laatste droger is klaar, en Natasja en ik werken de was weg. Ik strijk gelijk die paar dingen die dat nodig hebben, dan hoef ik daar later niet meer aan te beginnen. Het is fijn om alles weer schoon in de koffer te hebben. Als we allemaal schoon gewassen en bedekt zijn maken we uitgebreid ontbijt klaar. Peter bakt eieren en bacon, Natasja en ik eten zacht gekookte eieren, brood en fruit. Lekker! Na het eten maken we plannen voor de dag en dan is het al half 12 voor we vertrekken. We zijn vandaag schandalig laat, maar dat is ook wel eens lekker.

We nemen eerst de auto en rijden naar REI, een grote outdoorwinkel. Peter’s outdoor jas is veel te groot en hij wil graag kijken voor een nieuwe. In Amerika zijn die veel goedkoper dan bij ons. We slagen voor een heel mooie zwarte jas van North Face. Natasja wil graag nog een nieuw vestje, maar kan niet echt slagen hier. De volgende stop is een kapel van de universiteit, waar we vandaag een kaarsje willen branden voor Joost die vandaag is begraven. Het is een heel moderne kapel, met prachtig licht. Ook ligt er een boek waarin je kunt schrijven waarvoor je graag wil dat er wordt gebeden. Daarin schrijven we ook een mooi stukje voor Joost. Een geluksballon hebben we niet meer gevonden, maar mocht dat nog gebeuren –of een gewone witte balon– kopen we die alsnog en laten die op een mooie plek los. Verder nemen we ons voor om een kaarsje te branden in elke kerk die we de komende weken tegenkomen.









Na het bezoekje aan de kapel brengen we de auto terug naar het appartement en we nemen een taxi naar Pioneer Square. Hier willen we de Underground Tour doen. We kunnen mee met de eerstvolgende tour om 15.00h en kopen gelijk kaartjes. Vanaf 10 voor 3 moeten we ons verzamelen, wat betekent dat we nog iets meer dan een half uur tijd hebben om nog iets te doen. We besluiten om naar de Bank of America Tower te lopen, ik heb namelijk ergens gelezen dat je daar ook naar een observatieplatform omhoog kunt voor een mooi uitzicht, maar ik kon verder nergens informatie terugvinden over openingstijden. We lopen er even naartoe om rond te kijken en komen tot de ontdekking dat dit platform alleen geopend is op werkdagen. Jammer!

De tour begint met een uitgebreid verhaal over het ontstaan van de Underground in Seattle, en het wordt op een heel humoristische manier gebracht. Het is erg leuk om te leren over het ontstaan van de stad Seattle, je kijkt dan toch met een heel andere blik naar alles dat je tegenkomt onderweg. Bizar ook om te horen wat de stad heeft meegemaakt in de vroege jaren. Na de uitgebreide inleiding wordt de grote groep ingedeeld in 4 kleinere groepen en gaan we met een gids de Underground daadwerkelijk bekijken. De gidsen hebben veel plezier in het vertellen van de verhalen, ze weten er enorm veel van en het elan en enthousiasme werken aanstekelijk. Het is ook heel interessant om te zien allemaal.









Als we weer terug zijn bij het beginpunt zijn we 1,5 uur verder en buiten is het zonnetje gaan schijnen. Het is ook wat opgewarmd, het is heerlijk weer. We hebben berehonger gekregen en besluiten om naar de Retail Core te lopen. In Pacific Place ligt een restaurant van Gordon Biersch en die willen we wel eens proberen. Het is nog wel een stuk lopen, maar over 1st Avenue is dat beslist geen straf. Op Pine street slaan we rechtsaf en we zien allerlei leuke winkels waar we wel even willen neuzen later. Maar eerst gaan we eten!

Bij Gordon Biersch is er genoeg plek en we krijgen gelijk een tafel. Het kost even wat tijd om allemaal een gerecht te vinden dat ons aanspreekt, maar we vinden allemaal iets gezonds. We kiezen 2 voorgerechten om te delen, de tonijn en de tapas, en als hoofdgerecht kiezen Peter en ik ook de tonijn en Natasja gaat voor de zalm. Het smaakt allemaal voortreffelijk! En nog gezond ook. Na het eten gaan we nog even shoppen in de omgeving. In Pacific Place ligt een Chico’s, daar willen we nog even kijken, en daarnaast ligt de Ann Taylor. In de laatste winkel passen we uitgebreid van alles, en vooral Natasja scoort een leuke set. Bij Chico’s hebben ze dit jaar niet echt onze smaak.

Na deze passessie lopen we naar Abercrombie & Fitch, waar Peter nog een mooi overhemd vind. Het is dan inmiddels alweer 8 uur geweest, de tijd vliegt echt weer voorbij. We lopen nog even naar Macy’s, en we halen bij McDonalds nog een toetje, en dan lopen we op ons elfendertigste –ik ben alweer blaren aan het kweken onder mijn voeten– terug naar het appartement. Natasja en ik twijfelen of we nog even op pad gaan voor avondfoto’s, maar uiteindelijk kiezen we ervoor om toch lekker te relaxen. Morgen willen we wel op tijd weg, om nog wat leuke dingen in de stad te bekijken. Pike’s Place staat op het programma en ook de Space Needle. Misschien nog wat shoppen en ook nog even de Smith Tower beklimmen voor het uitzicht, we zullen zien. Maar nu eerst even lekker slapen en morgen gezond weer op!

5 opmerkingen:

  1. Heerlijk hoor een lummeldagje, dat hadden jullie gewoon nodig. Elke morgen zo vroeg op en laat naar bed.......
    Tja die RAW. Dst doe ik niet meer met alles,veel gewoon kiekjes. En anders toch dubbelop met Jpeg erbij, anders vind ik nog te lastig. Maar goed voor de kiekjes heb ik gister een dure nieuwe gescoord voor t handtasje zeg maar. Ach ja ik ga niet naar Ann TAylor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Hoi, Ik heb net een klein stukje van jullie verslag gelezen. Het is altijd lastig dat te doen als je zelf op vakantie bent, je eigen verslag bijhouden is af en toe al tegen slaap ogen in werken....ha ha ha.... Wij zitten in Victoria en gaan zo op orca jacht. Op walvissen jacht zijn we al geweest en dat we een groot succes. Als je tijd hebt laat nog even weten waar je lekker sushi kan eten in Jasper. Groetjes Bas en Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer van die foto's, ik had ze graag gezien. Dan doe ik het toch makkelijker, ik gooi ze gewoon onbwerkt op het blog :).

    Leuk zo'n rustig dagje in Seattle, wel jammer van die blaren op je voeten. Lijkt me niet echt lekker lopen.

    Fijn dat jullie een kapel hebben kunnen vinden om je vriend te herdenken. Zo waren jullie toch in gedachten bij hem en de familie.

    Groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie reis zijn jullie aan het maken. Over een maand zitten wij ook in Yellowstone, dus ik ben heel benieuwd. Ik wil jullie ook nog condoleren met het verlies van jullie vriend en buurman, dan valt het niet mee om zo ver weg te zijn.

    Nog een hele fijen vakantie toegewenst, ik blijf jullie volgen en hoop dat jullie na terug komst pleegouders gaan worden.

    Groetjes,
    Mirjam (bigroc)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat zien jullie veel leuks!
    Mooi van het boek om daar een berichtje achter te laten.
    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen