Dag 23: Shopping in Calgary



Zaterdag 25 juni 2011

Wauw, wat een heerlijk bed hebben we in het Westin Hotel. Ik word voor het eerst wakker om kwart voor 9, zolang heb ik nog niet geslapen deze vakantie. En hoe! Ik heb geslapen als een roos. En terwijl ik achter de laptop zit snurkt Peter nog lekker verder. Om kwart voor 10 komt hij het bed uit voor een pitstop en vraagt mij waarom ik zo vroeg al wakker ben. De slaapkop dacht dat het nog midden in de nacht was, de gordijnen verduisteren goed blijkbaar. Het is heerlijk om te relaxen en lekker de tijd te nemen voor van alles en niets. Ik schrijf mijn reisverslag van onze dag in Banff, en om kwart over 10 start ik de opfrisprocedure. Als we allemaal in kleding zijn gehesen overleggen we op onze kamer de planning voor vandaag, en we besluiten om te gaan shoppen. De Chinook Mall staat op het programma, met meer dan 250 winkels is dat de grootste in Calgary. We bellen de valet voor de auto en even over half 12 gaan we op weg.

Het is maar 10 minuutjes rijden naar de mall, we parkeren op de eerste parkeerplaats die we tegenkomen en snellen naar binnen. Heerlijk om weer even te winkelen, dat is weer eens iets anders dan de natuur, wat natuurlijk ook echt prachtig is. Maar onze vakanties zijn pas compleet als we afwisseling en variatie in activiteiten hebben. Omdat we niet hebben ontbeten vandaag, zoeken we eerst de food court op, die natuurlijk helemaal aan het andere uiteinde ligt. Zo kunnen we alvast even spieken welke winkels we onderweg allemaal tegenkomen. En dat belooft wat! Ik zie er verschillende winkels die ook grotere maten aanbieden, die ben ik in Vancouver niet tegengekomen.

In de foodcourt kiezen Peter en ik voor een ongezonde lunch, namelijk zelfgemaakte frietjes van New York Fries. Peter kiest een beef stew eroverheen, en ik ga voor the Works, een combinatie van chili, sour cream, bacon bits en groene uitjes. Natasja kiest een gezonde wrap met een smoothie. We smullen allemaal, het is heerlijk! Als we zijn uitgegeten drinken Natasja en Peter nog een lekkere beker koffie, en daarna gaan we de mall onveilig maken. Het is een mooie mall, met een heel gevarieerd aanbod voor elk wat wils. We scoren vandaag allemaal wel leuke dingen: Natasje koopt een (goedkope) zonnebril, twee paar oorbellen en een ketting. Peter slaat opnieuw zijn slag bij RW&Co en vind er 2 leuke t’shirts en een mooi vest, en bij Spring slaagt hij voor een paar leuke instappers. Ik vind een shirtje in precies de goede kleur voor onder mijn bling-bling-colbert die ik vandaag heb aangetrokken – waarop ik in de mall veel positieve reacties krijg– en daarnaast nog een leuke top in vrolijke kleurtjes. Ik vind bij diezelfde combinatie van colbert en shirt ook nog een paar heel leuke sandaaltjes met een beetje bling-bling en als accessoires koop ik nog een (goedkope) zonnebril, een paar oorbellen, een armband en een mooie ketting. We hebben onze slag dus weer geslagen!

In diezelfde mall ligt ook een vestiging van Lammle’s Western Wear, een van de grootste winkels met cowboy kleding in Calgary. Hier zie ik een paar geweldige rode cowboylaarzen, die fantastisch staan. Ze zijn niet eens heel erg duur met $149, maar toch twijfel ik nog. Peter denkt dat deze stijl “uit” is in Nederland, en ik vraag me af hoe vaak ik ze echt zal dragen. Maar toch blijft het wel trekken, want ik ben zelf dol op deze western stijl. Ik besluit er nog even over na te denken, ik kan altijd morgen nog teruggaan. Bovendien hebben ze downtown Calgary nog een winkel, en daar komen we morgen vast nog langs.

Het is al 6 uur geweest als we de hele mall hebben doorkuist en terug zijn bij de auto. Dat hebben we goed volgehouden vandaag! We besluiten om te gaan eten bij een Grieks restaurant dat op Tripadvisor een goede score had: Calypso’s Taverna. Met de Tom Tom zijn we er in 10 minuten, toch wel gemakkelijk zo’n goede voorbereiding en een navigatie! Het menu ziet er goed uit en we besluiten plaats te nemen. Als voorgerecht kiezen we samen voor de tzouzoukakia (gehaktballetjes in een pikante tomatensaus) en spanakopita (bladerdeeghapjes met spinazie en feta). Als hoofdgerecht nemen we een grote schotel voor 2 personen die we met z’n drietjes delen. De hoofdschotel valt helaas erg tegen, het vlees is niet van bijster goede kwaliteit en niet alles smaakt zoals we hadden gehoopt. Jammer! Blijkbaar is onze smaak toch anders dan de tripadvisor-toplijst-beoordelaars in Calgary.

Na het eten kiezen we meteen het hazenpad en rijden terug naar het hotel. Daar merk ik al gelijk dat het eten niet echt goed gevallen is, ik krijg er buikkrampen van. Gelukkig is het snel weer over. Bij de balie vragen we of het mogelijk is om een late checkout te hebben op onze hotelkamers. We vliegen morgen namelijk pas om half 10 ’s avonds, en we willen graag uitslapen, en daarna nog een uitgebreid beauty-ritueel doen op de badkamer. Natuurlijk moeten ook de koffers nog worden gereorganiseerd, en daar hebben we dan ook lekker de tijd voor. Zonder bijbetaling mogen we tot 14.00h gebruik maken van onze kamers, dat is wel heel luxe! Het plan is om morgenmiddag nog even te shoppen in downtown Calgary, daarna willen we nog een keer lekker eten en om half 7 ongeveer op het vliegveld inchecken. Vantevoren moeten we onze huurauto nog voltanken en inleveren, maar dat zal waarschijnlijk niet zoveel tijd vergen. Voordat we neerstrijken in onze kamer gaan Peter en ik nog even wat water scoren in een convenience store een stukje verderop bij het hotel.

De rest van de avond brengen we rustig door. Ik ruim alvast wat op, leg mijn kleren klaar voor morgen en maak een aparte tas voor de spullen die ik niet morgen wil meeslepen de hele dag, maar die ik wel in het vliegtuig nodig heb, zoals warme sokken en mijn fleecetrui bijvoorbeeld. Peter kijkt zijn favoriete tv zender AMC en ik schrijf het reisverslag en surf wat op internet. Ik zoek wat adressen op voor onze shopping-targets morgen en ik check alvast online in voor onze vlucht. Gelukkig was het mogelijk om de stoelen te veranderen, nu zitten we op de langste vlucht van Calgary naar Londen bij de bulk-heads met z’n drietjes naast elkaar in het middenpad. Dat is in elk geval weer lekker voor de beenruimte! Peter wordt er helemaal blij van. Onze oorspronkelijk stoelen waren namelijk gewoon als sardientjes tussen de rest ingepropt, dit zit veel ruimer.

En dan is het opeens toch weer 11 uur geworden vanavond, time flies when you’re having fun! Nog 1 nachtje, en dan gaan we weer naar huis. Toch weer een heerlijk gevoel!

6 opmerkingen:

  1. Hallo lieverds,
    Ik ben ook weer bijgelezen. Morgen alweer de laatste dag. Wat gaat de tijd vlug. Maak er nog een mooie shopmiddag van en een hele goede vlucht naar huis gewenst.
    Liefs Jan en Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goede vlucht jongens en thuis lekker nagenieten en de foto's voor ons eenvoudige mensen bekijkbaar maken ( grapje) en straks nog even lekker winkelen want daar krijgen jullie maar niet genoeg van!
    big hug thuul en peet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jacqueline & Peter en Natasja, hierbij wens ik jullie een goede reis terug naar huis. Hartelijk dank voor de verslagen, ik heb er van genoten om op deze manier met jullie te mogen meereizen.

    Groetjes van Marco.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Jacq,
    Ontzettende leuk om zo "mee te kunnen" met jullie op reis! Je schrijft heel levendig en prettig leesbaar, zo beleef ik ook deze mooie reis. Geniet nog en tot gauw, groeten, Alain

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo alle drie,

    Wat een mooie reis en prachtige dingen gezien. jammer dat het er weer op zit, maar waarschijnlijk vinden jullie het nu ook wel weer fijn om naar huis te gaan. goede reis en misschien tot ziens! liefs Ingvild.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jullie zijn vast weer thuis inmiddels, althans dat hoop ik dan toch maar! Ik heb de afgelopen twee dagen ALLES achter elkaar gelezen, erg leuk! Ik wilde tevoren met mijn rss feedreader lezen, maar je had alle berichten van tevoren aangemaakt en dus kreeg ik geen meldingen van nieuwe stukjes meer :(

    Dat neemt niet weg dat het enig was om jullie avonturen mee te mogen maken, alle tegenslagen en nare berichten ten spijt. Je hebt me erg nieuwsgierig gemaakt naar het noordwesten. Wij 'doen' deze zomer nog een keer vijf weken NY en de noordoostkust, maar voor volgende keer staat Vancouver e.o. toch echt wel bovenaan.

    Ben benieuwd of je je rode laarzen nog hebt gekocht :)

    BeantwoordenVerwijderen