Dag 8: Outlet Shopping in Tulalip



Vrijdag 10 juni 2011

Vandaag gaan de wekkers niet af, we slapen allemaal lekker uit. Natuurlijk ben ik weer als eerste wakker om 7 uur, hoe kan het ook anders. Ik ben niet in mijn goede doen vandaag, ik heb niet goed geslapen en ik voel me uit balans. De emoties grijpen me toch wel, en daarvan ben ik ook nog behoorlijk moe. Best lastig als je niet goed slaapt. Ik installeer me achter de laptop, en als ik een stukje heb getikt van mijn reisverslag, houdt die er ineens mee op. Batterij leeg, terwijl hij aan de oplader ligt. Hoe kan dat nu? Na een onderzoek blijkt echter dat er niets mis is met de laptop, maar dat alle stopcontacten bij de eethoek niet werken. Ik kan mijn laptop nergens anders aansluiten dan in de keuken, maar daar kan ik niet zitten. Nou ja, dan begin ik maar alvast aan mijn uitgebreide toilet van vandaag. Ik moet mijn pruik door de wasstraat halen, en ook mijn voeten hebben wat extra verzorging nodig. Eigenlijk best lekker om een beetje te tutten.

Langzaam komen ook Natasja en Peter tot leven en die springen onder de douche. Als Natasja en ik beiden onze haren föhnen op de badkamer, slaat de stop door. Dat kan dit appartement niet aan dus. Wat een gedoe met de electriciteit. Er zijn steeds minder stopcontacten die wel nog werken. Het is in elk geval lastig. Natasja belt de beheerder en die belooft vandaag iemand langs te sturen, we moeten ons nu dus nog een beetje behelpen.

Peter en Natasja halen voor het ontbijt brood bij de bakkerij naast ons appartementgebouw, en krijgen bijna een appelflauwte van de prijs: $5. Beter als heel veel….. Gelukkig smaakt het redelijk, maar de French breads of Italian breads van de supermarkt vinden we toch veel lekkerder. Peter kookt een heerlijk zacht eitje voor het ontbijt, en met wat yoghurt erbij smaakt het allemaal prima.

Na het ontbijt tutten we nog een beetje en ruimen we nog wat op, daarna maken we plannen voor vandaag. Volgens de voorspellingen zouden we een heel zonnige dag hebben vandaag, maar blijkbaar is het in deze regio heel lastig om goede voorspellingen te geven. Natasja moet nog werken deze vakantie om wat rapporten op te leveren, en dat kan alleen op bepaalde dagen. Vandaag, morgen of overmorgen moet ze dat inplannen. We besluiten daarom om ons vandaag te splitsen. Nu is het toch grijs weer en misschien komt de zon morgen nog tevoorschijn, daar willen we dan echt van genieten. Peter en ik rijden naar de outlets in Tulalip, en we houden contact over de rest van de dag.

De rit naar Tulalip begint met een flinke file, maar die duurt gelukkig niet lang. Het weer wordt almaar slechter hoe noordelijker we komen, en we hebben zelfs nog een flinke regenbui. In Tulalip is het gelukkig weer droog, maar het is wel behoorlijk afgekoeld. Het blijft een mooie outlet, het aanbod van winkels is goed, maar ik merk wel dat ik er enigszins uitgegroeid raak. Vroeger scoorden we nog behoorlijk in de outlets, maar dat wordt nu steeds minder. Onze smaak verandert gewoon. Maar misschien is het aanbod ook wel veranderd. Hoe dan ook, de schade blijft beperkt. Hoewel, we kopen dan niet veel kleding, we kopen wel een e-Reader. Er ligt een Sony outlet in deze mall, en die verkoopt de PRS-650 en de PRS-950 voor veel minder geld dan in de reguliere winkels. We lopen uiteindelijk naar buiten met de 950, het iets grotere broertje van de 650, met wifi functionaliteit en een groter scherm van 7”. We kopen er uiteindelijk zelfs 2, we bellen Natasja op om te vertellen over deze enorme aanbieding en we nemen er voor haar ook 1 mee. De normale prijs van dit type is $250, maar wij kopen hem voor $189 en krijgen er een gratis opberghoes bij. Omgerekend is dat ongeveer € 140, en dat is een heel grote besparing. Naast de e-reader koop ik nog een leuke ketting, een broek en Peter koopt wat ondergoed. Valt mee dus!

De volgende stop is Walmart , die ligt naast de outlet. We hebben dringend behoefte aan drinken en een aanvulling van ons ontbijtassortiment. Bij Walmart verkopen ze bovendien water met een fruitsmaakje en 0 calorieën, en dat vinden Natasje en ik ontzettend lekker. Die moeten we sowieso even aanvullen, en omdat het een eigen merk is van Walmart krijgen we die nergens anders. Verder kopen we nog wat fruit en brood, en wat lekkers natuurlijk.

Via sms hebben we contact met Natasja. Van de 2 rapporten die ze moet schrijven heeft ze er inmiddels 1 klaar en we spreken af dat we haar ophalen en dat we samen nog even naar University Village rijden om nog wat te shoppen en samen te eten. Hier ligt o.a. een Chico’s winkel, een winkel waar Natasja en ik vorig jaar ook veel leuke kleding hebben gescoord. De rit terug naar Seattle duurt een heel stuk langer omdat we terecht komen in een flinke file op de I-5. Eenmaal terug laden we de boodschappen uit, en dan gaan we gelijk weer op pad. Gelukkig doet in het appartement alle electriciteit het weer, de monteur heeft goed werk verricht.

Eenmaal in University Village gaan we eerst iets eten. We komen terecht bij een Italiaan, die volgens de oudjes die net naar buiten lopen erg lekker is. We krijgen een heerlijke tafel waar we de keuken kunnen overzien en vermaken ons daarmee. Als voorgerecht delen Natasja en ik een carpaccio, terwijl Peter een overheerlijke en grote kom minestrone soep naar binnen schept. En die is echt zalig, ik snoep er enkele lepels van mee. Als hoofdgerecht hebben Peter en Natasja allebei een pasta, ik heb gekozen voor een pizza. En ook die smaken allemaal overheerlijk!

Na het eten lopen we nog even door de winkels, maar eigenlijk hebben we niet zoveel zin meer. We besluiten om terug te gaan naar het appartement en daar nog een lekkere avond door te brengen. Natasa kan nog wat werken, en ik werk mijn reisverslag bij. We draaien intussen ook 3 wasmachines, en Peter kijkt een film en doet een spelletje op de iPad. Lekker zo’n avond!

Inmiddels is het alweer bijna 12 uur ’s nachts. De droger is klaar, de laatste wasmachine loopt nog en we duiken lekker ons bedje in. Tot morgen!

4 opmerkingen:

  1. Jacqueline, ik heb bijna een dagtaak aan je uitgebreide verslagen..... Heerlijk om te lezen, alleen mis ik je plaatjes zo ontzettend. Kan altijd zo genieten van de prachtige foto's die jij maakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een plaatje van die vrachtwagen bijvoorbeeld die niet op de parkeerplaats past. Of van die sushi. het hoeft geen topfoto hoor, gewoon een kiekje mag ook.........haha

    fijn dat jullie genieten en rust inderdaad ook goed uit. Wij zijn gewoon de hele dag aan het we...ehhh lezen ;)

    knuf thuul

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He luitjes, wat een verhalen. Leuk om te lezen, je schrijft zo hele pagina's vol. Blijkbaar druk verkeer in dit stuk, dat schiet dan niet op he? Maar wel weer allemaal leuke dingen gedaan, top! Als jullie wakker worden straks is het zaterdag, zal een hele beladen dag worden voor jullie. Heel veel sterkte gewenst. liefs Ingvild xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo, ik ben ook weer helemaal bijgelezen. wat een heerlijke lange verhalen.
    Fijn dat jullie de reis weer zo opgepakt hebben, al kan ik me wel voorstellen dat jullie moe zijn door al die emoties.

    Leuk om de verhalen over Olympic te lezen, jammer dat jullie de tide pools gemist hebben, die zijn zo mooi.

    Mooi hè Ruby Beach. Ik vond het een beetje spookachtig met die bewolking (ik heb daar mijn "2e prijs foto" voor de meeting van vorig jaar gemaakt.

    Ik ben heel benieuwd naar je foto's.

    Knuf, Marjon

    BeantwoordenVerwijderen